Tuesday, September 23, 2014

pernah tak kita terfikir ? ? ?

Posted by farah dya at 10:15 PM
Assalamualaikum . . . . pernah tak kita terfikir kenapa kita selalu berusaha menunaikan janji kita dengan orang lain . Sedangkan dengan Pencipta kita sendiri kita tidak tunaikan janji . Sedangkan macam-macam janji kita taburkan untuk hidup di dunia ini . kita janji nak ikut perintahNYA , kita janji nak jauhi laranganNYA , kita janji nak bersujud padaNYA . Tapi . . . adakah kita tunaikan janji-janji yang telah kita buat ?

Pernah tak kita terfikir , kita mintak itu ini dengan Pencipta kita , tapi apa yang DIA larang kita buat . Apa yang DIA suruh buat kita tak buat . Walau jahat mana kita sekalipun , walau marah macam mana sekalipun DIA dengan kita , dia tetap tunaikan apa yang kita hajati . Allahuakbar , sungguh terasa diri ini tidak adil denganNYA .

Betul kita hanya insan biasa yang tidak lari dari buat kesilapan , tapi sampai bila kita nak terus guna perkataan itu ? sedangkan kita di beri peluang untuk mempertingkatkan amalan kita , mengubah sikap kita , memperbetulkan kesilapan kita dan bertaubat atas kesilapan lalu . sementara kita masih di beri waktu untuk bernafas di bumi ini . Gunakanlah dengan sebaik-baiknya . jangan hanya menjadikan kelemahan kita sebagai alasan untuk kita tidak berusaha menjadi yang terbaik.


1 comments:

Amouy on November 2, 2019 at 11:37 PM said...

Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
Memiliki 8 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
Link Alternatif :
arena-domino.net
arena-domino.org
100% Memuaskan ^-^

Post a Comment

 

Bicara Tentang Perasaanku Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting