Wednesday, June 12, 2013

koleksi ayat sedih

Posted by farah dya at 11:43 PM
Kalau sayang , tolong simpan saya dalam lubuk hati yang paling dalam. Kalau dah tak sayang , tolong pulangkan pada insan yang lebih memerlukan,

It's raining outside , i'm crying inside.when you laughing , im smiling . But when you laughing with her, guess what , i'm dying a lil bit inside dude :D

Kadang-kadang kita lepaskan si dia pergi bukan sebab kita dah tak sayang. Tapi sebab kita sayangkan dia, kita biarkan dia bahagia dengan orang yang dia sayang.

Perempuan bukan macam tisu. Bila dah guna orang buang . Bila tak guna , dibiar melayang .

Lelaki ini manis mulut penuh rayuan.Perempuan pula mudah cair dengan pujukan. 

Lelaki egonya tinggi, perempuan rajuknya tak bertepi. 

Berhenti menangis untuk hati yang tak sudi . Tapi bangkitlah untuk hati yang sedang menanti

Benar jodoh ada di mana-mana. Kumbang bukan seekor, Bunga pula setaman . Tapi cinta pertama tak sama dengan cinta kedua ,ketiga dan seterusnya.

Saya mungkin tak sempurna seperti perempuan yang awak pernah cintai. Tapi sementara tunggu kesempurnaan saya , mungkin awak boleh belajar mencintai saya ?

Kita selalu minta kebebasan dalam perhubungan . Sampai kita tak sedar kebebasan yang kita minta itu adalah perpisahan. 

Perempuan yang hebat tidak akan menangis untuk lelaki . Tapi perempuan yang baik akan menangisi sesuatu perpisahan.

Saya paling sedih bila tengok orang yang saya sayang berdamping dengan orang lain. Saya memang tumpang gembira jika awak bahagia dengan dia , tapi akan lebih gembira jika orang itu ialah saya :(

Awak mengharapkan kesempurnaan saya sampai awak lupa bagaimana ketidaksempurnaan saya buat awak jatuh cinta dengan saya. Cela itu sempurna bagi saya. Mungkin bukan di mata mereka. Tapi cukuplah di mata kita. Kerana ini kisah kita. Bukan kisah mereka.

66 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum farah dya
selamat berkenalan

farah dya on September 23, 2014 at 9:58 PM said...

@anonymous wasalam , selamat berkenalan , maaf ye lmbt rep , sy bru buka blog ni .:)

Anonymous said...

Mmg lelaki pandai pujuk . Tapi kalau dia da tak mkn pujukan dr sy ... mcm mana kak fara

Unknown on November 30, 2014 at 11:14 AM said...
This comment has been removed by the author.
Unknown on November 30, 2014 at 11:16 AM said...

Add wechat sya nurazim48

faris zikry said...

add wechat saya frizzzikry

Unknown on December 15, 2014 at 10:26 PM said...

Fara, sy nk tnye mcm mna nk ambil hati seseorg yg minta putus dgn kita sdangkan kita tak mahu putus dgn dia .. email sy yaa mazri.sulaiman@gmail.com
Tq..

Unknown on March 10, 2015 at 4:10 AM said...

Add wechat sya azuwan46

Unknown on March 17, 2015 at 2:12 AM said...

Terbaikk lah.. i like it :D

farah dya on April 13, 2015 at 10:14 AM said...

Jangan mudah putus asa dik , teruskan usaha jika adik betul2 ikhlas sayangkan si dia... Perempuan ni , sekeras mana pom hati dia , kalau kena dengan cara akan cair jugak... Good luck ye 😃

farah dya on April 13, 2015 at 10:15 AM said...
This comment has been removed by the author.
farah dya on April 13, 2015 at 10:16 AM said...

Ni id saya Mama_Dya :-)

farah dya on April 13, 2015 at 10:17 AM said...

Ni id saya Mama_Dya :-)

farah dya on April 13, 2015 at 10:18 AM said...

Terima kasih ;-)

farah dya on April 13, 2015 at 10:18 AM said...

Id saya Mama_Dya :-)

farah dya on April 13, 2015 at 10:20 AM said...

Ok , i will :-)

Unknown on April 24, 2015 at 7:00 PM said...
This comment has been removed by the author.
farah dya on April 25, 2015 at 12:13 AM said...

Ni id sy Mama_Dya 😃

Unknown on June 28, 2015 at 8:30 PM said...
This comment has been removed by the author.
aiman tk kesah on July 9, 2015 at 6:33 PM said...

Add wechat sya bleh tk
djblend12

Along Ikmal on August 4, 2015 at 5:59 AM said...

Salam,,fara sye nk tnye mcm mne nak kurang kan ego seseorg tu klaw ego dye dah trlampau tinggi sngt...email sye yee ikmaltobing8@gmail.com
Tq

Along Ikmal on August 4, 2015 at 5:59 AM said...

Salam,,fara sye nk tnye mcm mne nak kurang kan ego seseorg tu klaw ego dye dah trlampau tinggi sngt...email sye yee ikmaltobing8@gmail.com
Tq

Along Ikmal on August 4, 2015 at 6:00 AM said...

Salam,,fara sye nk tnye mcm mne nak kurang kan ego seseorg tu klaw ego dye dah trlampau tinggi sngt...email sye yee ikmaltobing8@gmail.com
Tq

Along Ikmal on August 4, 2015 at 6:03 AM said...

Salam,,fara sye nk tnye mcm mne nak kurang kan ego seseorg tu klaw ego dye dah trlampau tinggi sngt...email sye yee ikmaltobing8@gmail.com
Tq

Unknown on October 25, 2015 at 7:47 AM said...

Salam farah...mcm kalau org tu dah pergi jauh tapi perasaan dia kt kita masih sama ke

Anonymous said...

hye syg

farah dya on November 8, 2015 at 9:10 AM said...

Ni id sy Mama_Dya :)

farah dya on November 8, 2015 at 9:11 AM said...

Sy da rep awk punya prob kat email.. Tq

farah dya on November 8, 2015 at 9:14 AM said...

Wasalam saudari nurin... Jauh @ dekat seseorang tuu x ad kaitan dgn perasaan dia dekat kita.. Jika dia benar2 sygkan kita.. Dia akan setia walau jauh beribu batu.. Dan seandainya dia memang seorang yg tidak setia.. Walau sebelah rumah pom perasaan dia kat kita akan berubah.. Semoga hubungan saudari sentiasa bahagia n kekal :)

farah dya on November 8, 2015 at 9:15 AM said...

Wasalam saudari nurin... Jauh @ dekat seseorang tuu x ad kaitan dgn perasaan dia dekat kita.. Jika dia benar2 sygkan kita.. Dia akan setia walau jauh beribu batu.. Dan seandainya dia memang seorang yg tidak setia.. Walau sebelah rumah pom perasaan dia kat kita akan berubah.. Semoga hubungan saudari sentiasa bahagia n kekal :)

farah dya on November 8, 2015 at 9:15 AM said...

Ni id sy Mama_Dya :)

Unknown on November 11, 2015 at 10:14 PM said...

Add id saya=afif1395

Unknown on November 11, 2015 at 10:16 PM said...

Add id saya=afif1395

farah dya on November 11, 2015 at 10:25 PM said...

Ni id sy Mama_Dya

Unknown on February 13, 2016 at 10:34 PM said...

Saya nk share ni kwn2, kenapa saya tk blh lupakan kkasih saya sdgkan dia blh biar saya mrayu2 mcm org tk btul, skit pun dia tk kisah, saya amat mencintai dia cinta mati. Dia tknk beri pluang utk saya, hati ni sebak tktawu nk buat cmne lgi. Doa kan saya dpt kan dia smula ye smua, syamim love nabila forever ♥

farah dya on February 19, 2016 at 11:18 PM said...

@Fah Mie : saya doakan saudara yg terbaik, jika dia memang ditakdirkan jodoh saudara, besar mcm mne sklipun dugaan & cabaran pasti bersama juga akhirnya.. Tapi jika sebaliknye, jgn ptus asa.. Setiap yg brlaku ad hikmahnya.. jgn lupa berdoa ye :)

Unknown on March 2, 2016 at 9:57 PM said...

ada tips nk tarik hti perempuan

farah dya on March 16, 2016 at 2:01 AM said...

Banyak tips, antaranya buat ap yg dia suka n jgn buat ap yg dia x suka.. Tuu tips pling simple..

Unknown on March 16, 2016 at 10:14 PM said...

Akak tlg beri nasihat kepada saya hmm nie id wechat saya waklu2921 saya dah add akak

Unknown on March 16, 2016 at 10:15 PM said...

Akak tlg beri nasihat kepada saya hmm nie id wechat saya waklu2921 saya dah add akak

Unknown on March 18, 2016 at 7:00 PM said...

Salam kak fara .. saye syg die .. tiap2 mlm saye merayu mnta maaf .. tapi die xlyn lgsung sume whatsapp saye .. hati saye sedih kak fara 😞

Unknown on March 18, 2016 at 7:01 PM said...

Salam kak fara .. saye syg die .. tiap2 mlm saye merayu mnta maaf .. tapi die xlyn lgsung sume whatsapp saye .. hati saye sedih kak fara 😞

Amirzikri on April 22, 2016 at 9:17 PM said...

Asslam..sye mempunyai kekasih..dulunya dia baik dye layang sye dngan sopan..langsung x melawan ckp sye..tpi sekarang dye berubah..dye dh melawan ckp sye..dye ego tinggi..dye x tahu ap yg dia buat ni menyakiti hati sye..kami sering bergaduh..nk lepaskan dye pun sye x mmpu..jdi ap patut sye lakukan untuk dye kmbali seperti dulu

Unknown on April 24, 2016 at 7:07 AM said...

kak fara,Sya Moe tnya,Sya Ada tnang plihan kuarga, p Sya Ada bf yg Sgt Sya syang,byk knangan ngan bf Sya,Sya tdak tau Moe buat ap lgi,bleh tlong Sya bgi idea,.. Sya cma no brsma bf Sya ja..p mcm mna pla ngAn kuarga Sya.?tlong Rep,kat wechat Sya,I'd watie100594

Unknown on April 24, 2016 at 7:11 AM said...

kak fara,Sya Moe tnya,Sya Ada tnang plihan kuarga, p Sya Ada bf yg Sgt Sya syang,byk knangan ngan bf Sya,Sya tdak tau Moe buat ap lgi,bleh tlong Sya bgi idea,.. Sya cma no brsma bf Sya ja..p mcm mna pla ngAn kuarga Sya.?tlong Rep,kat wechat Sya,I'd watie100594

Unknown on April 29, 2016 at 10:15 AM said...

Id wechat saya id Acc125zr

Unknown on December 5, 2016 at 9:39 AM said...

add wechat jap
id: hazimirfan_17
thanks

Unknown on December 31, 2016 at 4:08 PM said...

your said² were very good, but I like very much, the body needs more effort...❤❤❤

Unknown on January 1, 2017 at 4:43 AM said...

Ayat untuk ex ada tak

Unknown on September 18, 2017 at 1:16 PM said...
This comment has been removed by the author.
Nur Azemah Bt Kamarol Zaman on October 4, 2017 at 10:07 AM said...

Jangan Takut Gelap

Kenapa harus takut gelap kalau ada banyak hal indah yang hanya bisa dilihat sewaktu gelap.

Hal-hal yang indah kadang hanya bisa dilihat dari kegelapan


Gelap bukan berarti suram, karena cahaya hanya bisa memancarkan sinarnya dalam kegelapan.

Unknown on July 3, 2018 at 7:09 AM said...

Salam sis...mcm mne nkk kurangkan ego seseorang itu Dan bagaimana nakk ambil hati si dia kembali saat hatinya kecewa...tq sis

Monica on August 1, 2018 at 10:53 PM said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

Unknown on August 4, 2018 at 10:19 AM said...

Nice....😀

Unknown on December 9, 2018 at 4:56 AM said...

Btul ke

Unknown on January 19, 2019 at 8:22 AM said...

Kak fara...sye sygkn dia..tpi dia sygkn org lain ape prlu sye buat utk tawan hati dia blkk����

Awk rep kat ig ye @humairaaaaaa___

Unknown on January 30, 2019 at 12:27 AM said...

Tapi kalau tips tu tak menjadi cmner

Unknown on May 29, 2019 at 11:36 AM said...

Hye...boleh x tolong bagi ayat sikit...kalau kite dh terime pastu die cht ngn laki lain kat belakang kite..kite tanye die tak Mangaku die tipu kite..sbb Sye pernah alami mnde ni

Anonymous said...

sakit kan bila penantian yang selama nie kita tnggu berakhir dengan sia_sia?akhirnya si dia pergi kepada insan lain..

Unknown on September 29, 2019 at 11:02 AM said...

Putus je buat ape nk kejar org yg tak syg kita

Unknown on October 21, 2019 at 12:26 AM said...

Kak fara..klau kite pisah dngan seseorg itu tpi dia still syg kite walaupon dia ada yg lain apa maksudnye??..adakah dia srs syg kite atau dia nk game kn kite??

Unknown on December 27, 2019 at 6:15 AM said...

assalamualaikum,,boleh saye copy stu ayt x☺☺☺

Kriee on August 2, 2020 at 7:56 PM said...

Ada bnda Yang saya nak kongsi Dan tanya ..boleh wsap sye 0196581766

Unknown on September 28, 2020 at 12:06 AM said...

Kalau seorang mencintai mu kerana rupa kau undur,kalau seseorang mencintai mu kerana harta kau undur,kalau seseorang mencintai mu kerana hati kau maju,macam juga ubi kayu batang dan daun sebagai rupa dan harta,tapi ubi sebagai hati,memang iya tidak di nampak tapi iya sangat bererti kan

Unknown on December 19, 2020 at 11:49 AM said...

Buat apa nak bahagia , sedangkan dia masih nak berdamping dengn si dia

Unknown on May 21, 2021 at 1:46 AM said...

Sedih huhu

Post a Comment

 

Bicara Tentang Perasaanku Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting